Aplikacje sprzyjające zdrowiu

W dzisiejszym świecie technologia ma swoje plusy i minusy… jak prawie wszystko. Mamy jednak wybór i możemy świadomie postanowić jak chcemy z niej korzystać, ile czasu na nią poświęcać, co warto sobie nią ułatwić, a czego nie. Dlatego też przygotowałam listę aplikacji, które mogą pomóc w zdrowym stylu życia, a Wam pozostawiam decyzję, czy z tego skorzystacie, czy też nie.


  1. Zdrowe Zakupy – aplikacja do skanowania kodów kreskowych w sklepach i sprawdzania składu produktów. Bardzo pomocna, gdy dopiero zaczynamy przygodę z czytaniem etykiet. Aplikacja pokazuje nam, które składniki są dla nas korzystne, a które nie oraz co chyba najfajniejsze- podpowiada alternatywne, zdrowsze opcje.
  2. WaterMinder – pomocna w kontrolowaniu ile płynów spożywamy dziennie. Szczególnie gdy dopiero co wyrabiamy sobie ten nawyk. Mi sprawdza się w opcji na Apple Watch, gdzie na nadgarstku mogę zaznaczyć ile wody dzisiaj wypiłam. Alternatywnie polecam Śledzeniespożyciawody – bardzo ładny interfejs, apka po Polsku.
  3. Zdrowie – aplikacja wbudowana w Iphone, na androidzie też ma swój odpowiednik. Możecie kontrolować tam ilość przebytych kroków (oczywiście nie jest to idealne, lepsze są zegarki z krokomierzem), wpisać swoje dane zdrowotne, kontrolować uważność, sen, odżywianie.
  4. Forest – bardzo urocza aplikacja, której za zadaniem jest to abyśmy mogli skupić się na naszej pracy/ dowolnej czynności i nie rozpraszali się telefonem. Tak jak aplikacje tego typu (jest ich wiele) odmierza dowolnie ustawiony przez nas czas i w tym czasie blokuje dostęp do innych funkcji w telefonie (takich do których dostępu nie chcemy mieć). Ta aplikacja jest dla mnie najlepsza, ze wszystkich tego typu, ponieważ motywuje nas do nie przerywania odmierzania czasu. Jak? Jeżeli go przerwiemy nie wyrasta nam drzewko, nie zbieramy punktów, a tym samymi nie możemy zasadzić drzewa w prawdziwym świecie. Bo za punkty zebrane w aplikacji, możemy kupić „zasadzenie prawdziwego drzewa” i przyczynić się do zalesiania naszej planety. Piękny cel i motywujący, prawda?
  5. Fitatu – must have moich pacjentów odchudzających się lub chcących nauczyć się kalorii spożywanych produktów. Ta aplikacja liczy nam zapotrzebowanie kaloryczne (choć ja zawsze kontroluję to z pacjentami, bo pamiętajcie, że to tylko apka, która ma prosty algorytm), makroskładniki i niektóre mikroskładniki. Lista produktów jest naprawdę duża, niektóre produkty wystarczy zeskanować po kodzie i od razu wyskakują ich kalorie w programie. Prosta w obsłudze i zapamiętuje nasze najczęstsze wybory- co ułatwia zapisywanie.
  6. Flo – typowo dla kobiet, śledzi nasz cykl menstruacyjnym pokazuje dni płodne, przypomina o nadchodzącym okresie (jeżeli regularnie go uzupełniamy). Fajne narzędzie, pomocne przy wizytach u ginekologa i kontrolowaniu czy wszystko okej z naszym zdrowiem. Zawiera pomocne informacje na temat zdrowia, dodatkowo możemy zaznaczać jak się czujemy w poszczególne dni. Regularnie wpisując dane do Flo, możemy lepiej poznać siebie i to co dzieje się z nami w poszczególnych fazach cyklu. Dzięki temu lepiej rozumiemy swoje stany emocjonalne oraz fizyczne. Polecam!
  7. Endomondo – bardzo popularna apka do rejestrowania swojej aktywności fizycznej. Polecam akurat tą, ponieważ ma bogatą bazę aktywności fizycznych, fajne statystyki i łatwy interfejs. Kompatybilna z zegarkami mierzącymi puls.
  8. FODMAP – ostatnia już polecana przeze mnie, ale nie dla wszystkich. To aplikacja specjalnie stworzona dla osób chorujących na zespół jelita drażliwego i chcących wprowadzić dietę Fodmap opierającą się na początkowym wykluczeniu wszystkich węglowodanów fermentujących, a potem powolnym testowaniu ich wpływu na jelita.  Narzędzie to zostało stworzone przez Uniwersytet Monash, który cały czas udoskonala je badając i dodając do listy nowe produkty i co ważniejsze informacje o ich ilości, a wpływie na jelita. Nic nie zastąpi profesjonalnej wizyty u dobrego dietetyka zajmującego się Fodmap, ale aplikacja jest bardzo pomocna. Polecam!

*Ikonki aplikacji pochodzą ze stron umożliwiających ich ściągnięcie

 

Dodaj komentarz