Łatwe i zdrowe kaszotto

Nie przepadałam za kaszą gryczaną do momentu, aż odkryłam kaszę gryczaną niepaloną. Teraz uwielbiam ją właśnie w takiej wersji.


Składniki (2-3 porcje):

  • Kasza gryczana niepalona (150g)
  • 1 Cebula
  • 3 Marchewki
  • 2 Korzenie pietruszki
  • 3 garście jarmużu (opcjonalnie)
  • Pierś z indyka (300g)
  • Olej rzepakowy
  • Przyprawa „zdrowa vegeta” (czyli kurkuma zmiksowana z  mieszanką suszonych warzyw) lub przyprawa do kurczaka
  • Sól i pieprz

 

Info: Kroimy cebulę w małą kosteczkę, marchewki i pietruszki trzemy na tarce o dużych oczkach (lub używamy Termomix/Szatkownicy). W dużym garnku rozgrzewamy olej i podsmażamy pokrojonego w kostkę indyka. Solimy trochę. Po 2-3 minutach dodajemy pokrojoną cebulę, a po minucie marchewkę i pietruszkę. Wszystko razem podsmażamy mieszając co chwilę. Jak już warzywa zmiękną dodajemy kaszę i dalej wszystko mieszamy. Po ok. 2-3 minutach dolewamy do tego 300 ml wody i przyprawę zdrowa vegeta. Co chwilę mieszamy i sprawdzamy, czy nie trzeba dolać trochę wody. Od momentu dodania kaszy, danie będzie gotowało się ok. 15-20 minut.  Na koniec gotowania dodajemy jarmuż (bez łodyg) i solimy, pieprzymy do smaku.

Taki obiad jest zdrowy i szybki. Można przygotować również większą porcje i zostawić na następny dzień.
Dajcie znać jak smakowało.

Dodaj komentarz